dinsdag 19 juli 2011

Wat doe je? Ik geef bedrijfs wellness workshops.

Eén van de grootste struikelblokken die ik tot nu toe ben tegengekomen in het neerzetten van mijn 'niche' in de markt is het benoemen van wat ik doe op een dusdanige manier dat het interesse opwekt.

De 'elevator pitch' is een enorme uitdaging. Niet alleen omdat je in korte tijd moet vertellen wat je doet, maar juist omdat degene die ernaar luistert direkt zal reageren met 'Ja!' of 'Nee!'

Tijdens het netwerken, of het nu per twitter was of tijdens een open coffee, probeerde ik mensen uit te leggen wat ik doe, en omdat dat iets anders is dan wat er al is, deed ik daar veel moeite voor.

Maar nu ben ik tot de ontdekking gekomen dat er een betere manier is. Met dank aan een artikel van Laura Babeliowsky. Het gaat er niet om wat je doet, maar voor wie je het doet. Je hoeft blijkbaar niet te vertellen over de inhoud van je workshop, of in ieder geval niet als eerste, je moet vertellen wat het de afnemer oplevert. En dan niet eens in detail!
Met dank aan alle artikelen die ik heb gelezen, en aan al die mensen die hun kennis willen delen via social media. Het is een prachtige nieuwe tijd, die society 3.0...

Dus het gaat nu over deze boeg: Wat doe je? Ik geef bedrijfs wellness workshops!

Het geven van de workshop is peanuts vergeleken bij de marketing en het in de markt zetten ervan.
Wát een uitdaging, maar ook: wat leer ik veel en ik vind ik het leuk!
En wil je weten hoe ik dat doe, die bedrijfs wellness workshop? Ga dan naar mijn website; http://www.jeannettewelp.nl.  Reakties op mijn blogs zijn zeer welkom.

Tot de volgende keer.
Jeannette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten